Kedves pedagógus barátunk!

Gyermek- és ifjúsági könyvek kiadójaként úgy érezzük, feladatunk, sőt, kötelességünk, hogy keressük a kapcsolatot azokkal a tanárokkal és szülőkkel, akik fontosnak tartják, hogy a gyerekek a tanítás részeként is találkozzanak olyan könyvekkel, amik kifejezetten nekik és róluk szólnak – és amelyeket mind a tanárok, mind a szülők érdemesnek/méltónak tartanak arra, hogy az iskolában is foglalkozzanak velük.

Tanár, szülő és diák jó esetben szövetségesek. Mindannyiu(n)k közös érdeke és célja, hogy az iskolai órák élvezetesek legyenek. Többek között akkor jó egy óra, ha diák is, tanár is örömét leli benne. Az eredményes tanítás egyik mutatója, ha a szülő otthon azt hallja, hogy milyen jó volt, amivel és ahogy az órán foglalkoztak. Igazi siker, ha a szülő nem azt látja, hogy gyerekének nyűg és fizikai fájdalom az olvasás, hanem izgalom és (szellemi) kaland... Tudjuk, hogy évről évre egyre gazdagabb a gyerek- és ifjúsági könyvek kínálata, már-már telített a piac, és igen nehéz tájékozódni abban az információ özönben, ami, mint minden másban, úgy ebben a témában is eláraszt bennünket.

Tudjuk azt is, hogy a pedagógusokat, főleg 5. osztálytól, erősen determinálja, mozgásterüket szűkíti a kerettantervi előírás. Tudjuk, hogy sok az anyag és kevés az idő. Tudjuk, hogy a 21. században, a digitalizáció következtében olyan új kihívásokra is kell tudni adekvát válaszokat adni, amelyek 5-10 évvel ezelőtt fel sem merültek. És nem állítjuk, hogy a kortárs magyar gyerek-és ifjúsági irodalom mindezeket a problémákat egy csapásra megoldja. De hisszük, hogy jó és jól megválasztott könyvekkel, azokhoz kapcsolódó szakmai anyagokkal, közös fórumok megtalálásával tudunk segíteni a helyzeten.

Tanári ösvényünk elágazásain olyan, évfolyamokra lebontott óravázlatok, módszertani segédanyagok, szöveges és képi háttér információk találhatók, amelyek mind az on- és offline tanítást segítik. Ezek egy az egyben is alkalmazhatók, de természetesen rugalmasan alakíthatók, bővíthetők, szűkíthetők. Külön tartalmat ajánlunk könyvtárosoknak, könyvtárostanároknak, valamint szakmai cikkek, könyvajánlók, szerzőkkel való beszélgetések is olvashatók az alrovatokban. S ha valakinek konkrét szakmai kérdése lenne bármely anyaggal kapcsolatban, keresse nyugodt szívvel pedagógus kolléganőnket, Vinczellér Katalint: vinczeller.katalin@pagony.hu

A minőségi és irányított tájékozódásban és tájékoztatásban, a konkrét szakmai munkában szeretnénk tehát segíteni. Hisszük azt, hogy nemcsak a kisgyerekeknek szóló, hanem a 12+os könyveink jelentős része is tökéletesen alkalmas arra, hogy egy-egy közös beszélgetés alapját képezze akár az iskolában a diákok és tanáraik, akár otthon a kamaszok és szüleik között. Könyveink többsége a szórakoztatás mellett olyan témákat, sokszor problémás kérdéseket dolgoz fel, amelyeknek abszolút életkori aktualitása van, és amelyekről gyakran nehéz beszélni (pl.: bullying, falcolás, a nemi identitás kérdései, elvált szülők, elvesztett szülő, családon belüli erőszak). Ha épp nem vagyunk érintettek a témában, akkor absztrakt módon nehéz megközelíteni. Ha meg, sajnos, épp aktuálissá válik valamely kérdés, akkor már lehet, hogy gyors segítség után kapkodunk, és nincs a fejünkben semmilyen minta, modell, amit akár egy korábbi, közös olvasmányélmény is megsegíthet...

Emellett szeretnénk felhívni a figyelmet Tanári hírlevelünkre. S hogy kiknek ajánljuk Tanári hírlevelünket? Mindazoknak, akik nem elsősorban marketinges tartalmakra vágynak, hanem rendszeres és megbízható információkra azokról

  • az eseményekről
  • könyvbemutatókról
  • olvasói találkozókról
  • szakmai beszélgetésekről
  • pályázati lehetőségekről

amelyek a Pagony Kiadóhoz kapcsolódnak.

S ne feledd, ha 10 példányt vagy annál többet rendelsz iskolád, osztályod, könyvtárad számára, akkor 30% kedvezménnyel lehet hozzájutni a Pagony kiadású könyvekhez! Várunk szeretettel a Pagony Kiadó baráti-szakmai körében!

kedves pedagógus barátunk!

Ezekben a szűrőkben különböző témákban találsz oktatási segédanyagokat, feladatlapokat, képi és szöveges mellékleteket a közoktatás minden évfolyama számára. A legtöbb óravázlat, foglalkozásterv mögött van tanítási gyakorlat. Azaz az anyagok elkészítőinek többségükben már vannak tapasztalatai arról, hogy az adott könyv a meghatározott korosztály számára valóban eredményesen tanítható. Mivel különböző iskolák különböző tanárai készítették, ezért más és más felépítésűek, kidolgozottságúak az egyes foglalkozástervek, amelyek természetesen egy az egyben is átvehetők, de a saját elképzeléseid, csoportjaid, osztályaid igényeihez is alakíthatók.

A feladatok alapvetően nem digitális oktatáshoz készültek, de a Google Classroom, illetve a Teams alkalmazásain keresztül (pl. órai jegyzetfüzet, együttműködési terület) könnyen átvihetők az egyéni, páros és csoportos feladatok is a digitális térbe.

Ha kérdésed, észrevételed lenne, keresd nyugodtan tanár kollégánkat: vinczeller.katalin@pagony.hu.

kedves pedagógus barátunk!

Szülőkként és tanárkollégaként is tisztában vagyunk azzal, hogy középiskolai osztályfőnöknek lenni gyakran olyan feladatok elé állítja a pedagógusokat, amelyek bőven meghaladják a szaktanári kompetenciákat. Sőt, egészen másfajta kompetenciákat kívánnak meg.

Természetesen egyetlen pedagógustól sem várható el, hogy szakmailag maximálisan felvértezett legyen bármilyen, az osztályában felmerülő pszichológiai, szociológiai, társadalmi tabukat érintő probléma igazán értő, szakmailag teljes fedezettel bíró „kezelésére”.

De mielőtt iskolapszichológushoz vagy családsegítőhöz fordulnánk, preventív módon sok mindenről tudunk már érzékenyen és érzékenyítve beszélni, beszélgetni diákjainkkal. Ezt természetesen nem azért tesszük meg, mert az osztályfőnöki tanmenet elvárja tőlünk, hanem mert felelősséget kell vállalnunk diákjaink mentális egészségéért is.

Az itt található anyagok ebben kívánnak segíteni. Csupa olyan témával foglalkoznak az alábbi minitanulmányok és segédanyagok, amelyekről sem egyéni, sem társadalmi szinten nem szívesen beszélünk, holott tudjuk, hogy jelen vannak mindenhol, és a középiskolás korosztály különösen kitett azoknak a problémáknak, amelyeket sokszor zavar, elhallgatás övez.

Minden anyagunk egy-egy könyvre épül a Tilos az Á könyvek Vészkijárat sorozatából. Ezek a segédanyagok azonban nemcsak rövid, problémacentrikus leírásokat tartalmaznak, hanem konkrét foglalkozásterveket kérdésekkel, szöveges és képi mellékletekkel, amelyek a feldolgozást, a probléma osztályfőnöki órán való tematizálását kívánják segíteni.

Csak Jack
Az újabb és újabb közösségekbe való beilleszkedés feladata gyakorlatilag egész életünket végigkíséri. Mindig szép kihívás, de talán kamaszkorban a legnehezebb ezt sikeresen megvalósítani. Főként, ha önbizalomhiánnyal küzd valaki, és mindig meg szeretne felelni az éppen aktuális új közösségnek. A téma tehát egy nagyon is releváns jelenség, így akár osztályfőnöki vagy etika órán is feldolgozható Kate Scott Csak Jack című könyve, amely az Abszolút könyvek sorozatban már a második kisregény a szerzőtől. A foglalkozásterv digitális tananyagként készült el, ezért az online oktatás keretében is kiválóan használható.
5. évfolyam
Vácz Irénnek vége!
Hogy lehet kikerülni egy lefelé menő spirálból? Mit tehet az a diák, aki úgy érzi, hogy a matektanárnő, aki egyben az osztályfőnöke is, kifejezetten bántja és megalázza őt? Ráadásul az osztálytársainak ez csak olaj a tűzre, hiszen alapvetően konfliktusos a közösségen belüli dinamika. Miért élünk a hibáztatás kultúrájában, és hogyan léphetünk ki belőle? Ezek a kérdések mind felmerülnek a regényben és a részletolvastatáson alapuló foglalkozástervben. Nagyon hasznos lehet akár preventív módon is az etika, illetve az osztályfőnöki órán való feldolgozásra.
6. évfolyam
Busz a ködben
Felső tagozatban etika tantárgyból minden évfolyamon szerepel a „Ki vagyok én?”, „Mi a helyem a világban?” kérdése, azaz az önismeret évről évre különböző kontextusokban ugyan, de megjelenik a tanmenetekben.És legyünk őszinték: ezzel a kérdéssel nem az etika tantárgy és tanmenetek miatt kell foglalkozni, hanem mert minden további kérdés és tevékenység alapját jelentik.Azonban épp a kérdés mélysége, fontossága és érzékenysége miatt erről a témáról sem szerencsés direkt módon beszélni, hanem egy fiktív történet feldolgozása sokkal közelebb vihet bizonyos összefüggések őszinte felismeréséhez, megértéséhez.Wéber Anikó kiskamaszoknak szóló lélektani krimije kiváló alapanyag ahhoz, hogy ezzel a témával igazi mélységében tudjunk foglalkozni.
6. évfolyam
Trevor
A szexuális felvilágosítás kötelező feladat az iskolák számára mind a felső tagozaton, mind a középiskolában.Azonban ez sokszor kimerül a szexuális úton terjedő betegségek ismertetésében, és a szexuális orientáció kérdéseiről szinte egyáltalán nem esik szó.A Trevor című regény egy tizenhárom éves, saját nemiségét, "másságát" felfedező fiú története. A segédanyag több szövegrészlet szakaszos olvastatásán keresztül kívánja megközelíteni, feldolgozni és feloldani a témával kapcsolatos érzelmeket, előítéleteket, zavarokat, akár indulatokat.
9. évfolyam
Halálkomoly
Az öngyilkosság gondolatával és a depresszió fogalmával sokszor kicsit felelőtlenül bánunk. És ez nagyon veszélyes, mert emiatt sokszor nem vesszük észre,ha valahol komolyan merül fel valakiben az öngyilkossági szándék vagy a depresszió állapota. Jónína Leósdottir regénye egy segélykiáltásként értelmezhető vers alapján indítja el a nyomozást. Bár a regény inkább könnyed hangvételű, de mégis alkalmas arra, hogy bizonyos, a segédanyagban megjelenő szövegrészleteken és az azokhoz kapcsolódó szempontokon keresztül a témáról való árnyaltabb beszélgetést megalapozzon.
9. évfolyam
Sebek
Az önsebzés, falcolás problémája sok-sok éve jelen van a kisebb és a nagyobb kamaszok és családjuk életében is. Ez már egy nagyon erős jele a segítségkérésnek. Ellentmondásossága azonban abban rejlik, hogy a fiataloksokszor eltitkolják a konkrét és érzelmi, lelki sebeket is. Eve Ainsworth probléma centrikus regénye egy látszólag minden szempontból sikeres lány életén keresztül mutatja be a jelenséget. A segédanyag több szövegrészlet szakaszos olvastatásáraés azokhoz kapcsolódó szempontokra épül.
9. évfolyam
Restart
A függőség általános emberi jelenség. A számítógépes játékfüggőség az elmúlt évtizedek egyre inkább megkerülhetetlenné váló problémája.Ez a segédanyag egy kiváló holland regény felhasználásával, hosszabb szöveges és képmelléklettel kívánja facilitálni a témáról való beszélgetést.
10. évfolyam
Az óceán mélyén
A különböző mentális betegségekkel való együttélés, és az erről való beszéd talán az egyik legérzékenyebb téma nemcsak az iskolai kommunikáció, hanem a társadalom szintjén is. Hiszen sokszor szinte "láthatatlan" a probléma, és a valamilyen mentális betegségben szenvedőt valamilyen leegyszerűsített módon írják le, a szó többféle értelmében is. Ez a segédanyag egy olyan szerző könyvére épül, aki, egyik gyermeke révén közvetlenül is érintett. A rövid szöveg-, és a könyv illusztrációiból válogató képmelléklet, valamint a megadott szempontok a téma megközelítését segítik.
10. évfolyam
Szabadlábon
A valamilyen testi fogyatékossággal élőkhöz való viszonyt, viselkedést általában a zavar, ellentmondásosság jellemzi.Mészöly Ágnes, a könyv szerzője nemcsak író, hanem gyakorló konduktor is, többek között a Pető Intézetben is sokáig dolgozott.Fikciós regénye sok humorral és szórakoztatóan, de mély és megalapozott tudással, árnyaltan mutatja be a jelenséget egy 16 éves kerekesszékes fiú izgalmas és rendhagyó történetén keresztül. A segédanyag egy fejezetre és ahhoz kapcsolódó szempontokra alapozva kívánja segíteni a téma megközelítését.
10. évfolyam
Egy szót se szólj!
A szexuális bántalmazás nagyon sokrétegű probléma. Egyszerre igényelné, hogy legyen egy őszinte, nyílt kommunikációa szexulaitásról, a vonzalmakról, felnőtt-fiatal kapcsolatról. Ez utóbbi sokszor eleve egy alárendeltséget feltételez, ami még inkább megnehezíti az erről való beszédet. Az segédanyag több, egymásra épülő szövegrészleten, és hozzájuk kapcsolódó szempontokon keresztül segíti a téma órára való bevitelét.
10. évfolyam

Februárban is légy szabad!

Folytatódik a Pagony Tanári műhely

2023. 02. 08.

Február utolsó péntekjén is várunk szeretettel a Pagony Tanári Műhelyben. Ez alkalommal Goldberg Emília Vácz Irénnek vége! című, 2022 júniusában megjelent könyve áll a középpontban. Olvass tovább!

olvasd tovább »

Nem vagy egyedül!

Oktatási segédanyagok, foglalkozástervek óvodától érettségiig

2023. 01. 30.

A jógyakorlatok forrása: a Pagony pedagógusoknak szóló oldala!

Sok-sok éve visszatérő, és egyre égetőbb kérdés, hogyan lehet a közoktatásba a kortárs gyerek- és kamaszirodalmat beépíteni. Ha a kerettantervi és a kimeneti szabályozást felszínesen nézzük, könnyen válaszolhatjuk azt: sehogy. De ez szerencsére nem igaz! Olvass tovább!

olvasd tovább »

Adventi programmal bővül a Pagony exPEDíció kínálata

Novemberben és decemberben egy különleges adventi foglalkozást is lehet választani a Pagony exPEDíció keretein belül

2022. 11. 10.

Játék, kerettanterv, kompetenciák – Rendhagyó irodalomórák 1-4. és 5-6. osztályosoknak a Bartók Pagonyban. A tananyaghoz szorosabban kapcsolódó foglalkozásokon kívül novemberben és decemberben egy különleges adventi foglalkozást is lehet választani a Pagony exPEDíció keretein belül. Olvass tovább a részletekért!

olvasd tovább »

Abszolút töri – Abszolút lapbook – Abszolút elismerés

Eredményhirdetés!

2022. 06. 08.

Megszületett márciusban kiírt, 5-6. osztályosoknak szóló pályázatunk eredménye. Gratulálunk minden csoportnak, hiszen egészen kivételesen izgalmas, színvonalas, igényes munkák születtek. Olvasd el a pályázat értékelését és ismerd meg a nyerteseket!

olvasd tovább »

Abszolút töri – abszolút lapbook

Interaktív pályázat 5-6. osztályosoknak

2022. 02. 24.

Felsősök, szülők, pedagógusok figyelem! Az Abszolút töri sorozathoz kapcsolódó pályázatunkon most értékes könyvcsomagot, és akár egy rendhagyó irodalomórát is nyerhettek a kedvenc Abszolút-szerzőtökkel! Kattintsatok a részletekért!

olvasd tovább »

Egy téma - több forma

Versíró pályázat középiskolások számára

2021. 10. 22.

November 15-ig van időd!!! Írj verset! Aztán írd meg újra - hosszabban! Vagy rövidebben. Versíró pályázatunkban arra hívunk, hogy kísérletezz a költemény hosszával, írd meg ugyanazt a témát több formában. Bontsd ki a haikudat egy ódába, vagy sűrítsd a balladádat egyetlen szóba!

olvasd tovább »

Trikó és Nyamm újabb kalandjai

Kreatív íráspályázat 3-4. osztályos tanulók részére

2021. 10. 22.

A beküldési határidő november 15-re változott!!! Te melyik korba vinnéd el Nyammot és Trikót? Írd meg egy rövid történetben!

olvasd tovább »

Helló, hősöm!

Kreatív íráspályázat felső tagozatos diákok számára

2021. 10. 22.

Meghosszabbítottuk a leadási határidőt november 22-ig!!! Elő a tollakkal, felsősök! Na jó, a billentyűzet is megteszi. Írjátok át, írjátok újra, vagy folytassátok kedvenc hősötök történetét!

olvasd tovább »

Most én olvasok, ráadásul már angolul!

Új sorozatot indítunk a Most én olvasok!-on belül!

2021. 06. 29.

Egyre többen kerestek nálunk a kezdő olvasó korosztálynak angol nyelvű, kétnyelvű könyveket, amikből magyar gyerekek tanulhatnak angolul, vagy amikkel angol ajkú gyerekeket lehet bevezetni a magyar nyelv világába. Szóval úgy döntöttünk, merünk alapozni a Most én olvasok! sikerére, és elindítunk egy új sorozatot, aminek címe: Most angolul olvasok!

A sorozatnak most jelent meg az 5. kötete, Szabó Borbála Famama, fapapa című kétnyelvű meséje!

olvasd tovább »

Az óceánok világa

Óvodai tevékenység- és foglalkozásterv

2021. 06. 23.

Az óceánok élővilága titokzatos birodalom. Ebben a témában is van egy remek foglalkozástervünk sok állathanggal, képpel és zenével. Töltsd le egy kattintással!

olvasd tovább »

Kedves óvodapedagógus kolléga!

Szeretettel köszöntünk a Pagony kiadó honlapján. Örülünk, ha érdemesnek tartod a kiadó könyveit arra, hogy óvodapedagógiai munkádba beépítsd őket.
A kiadó a szórakoztatás és a játékosság mellett nagyon fontosnak tartja a gyerekek edukációját már egészen kicsi koruktól. És tudjuk, ebben az óvodapedagógusok munkájának milyen elvitathatatlanul nagy szerepe van. Ennek az edukációnak egyértelmű része a hagyományokkal való megismerkedés, amelyhez a klasszikus nagy mesék, történetek elengedhetetlenek. Azonban a 21. században nem szerencsés csakis a 19-20. század történeteinél és a népmeséknél maradni, hanem a kortárs szemléletnek, szöveges és képi világnak is nagy szerepe van abban, hogy a gyerekek már egészen kicsi koruktól egyben láthassák a hagyományt és a jelent, a múltat és saját korukat.
Ezen az oldalon olyan, az óvodában meghatározott témakörökhöz kapcsolódó szakmai anyagokat osztunk meg veletek, amelyek elsősorban kortárs magyar gyerekkönyvekhez kapcsolódnak, de egy-egy anyag többféle lehetőséget is beépít, nem megfeledkezve a klasszikusokról sem.
Ezek a témakörök például: évszakok, ünnepek, környezetvédelem, család, barátság.
Az óvodapedagógiai foglalkozástervek készítői kiváló szakemberek, akik mindennapos gyakorlatukra alapozva, nagy körültekintéssel állították össze, készítették el az oldalon található segédanyagokat. Reményeink szerint kínálatunk egyre bővül majd. Az anyagok mindenki számára hozzáférhetők, letölthetők és akár részleteiben, akár egészében használhatók.

Jó keresgélést, szórakozást és élvezetes munkát kívánunk!

Ha bármilyen szakmai kérdésed lenne, írj bátran kolléganőnknek:
vinczeller.katalin@pagony.hu

Ujjfestés Babarókával

Maszatolj - de csak egy picit!

2021. 03. 10.

A picikkel az egyik legjobb móka az ujjfestés: fejleszti a finommotorikát, a koncentrációt, megtanulhatjátok a színeket, megismerhettek formákat. Próbáljátok ki most Babarókával!

olvasd tovább »

Vágj pofát a kuflikkal!

2021. 03. 10.

A kuflikkal minden a feje tetejére áll, és itt most kötelező egy picit megbolondulni! Vágd te a legviccesebb fejeket, tudd meg, hogyan!

olvasd tovább »

Készíts tojástartót és bújócskázz Sárival és Maszattal!

2021. 03. 10.

Akár a húsvétra készültök, akár csak egy kellemes, kreatív délutánt szeretnétek eltölteni a gyerekekkel, ez egy nagyon tuti elfoglaltság lesz! Nézd, hogyan készül a tojástartó és a bújócska játék!

olvasd tovább »

Rajzolj medvét, pulit, elefántot!

Agócs Írisz új könyvéből most három krumplit is kipróbálhatsz!

2020. 07. 17.

Agócs Írisz tavasszal izgalmas projektbe kezdett a Facebookon: az otthon ragadt szülők és gyerekek legnagyobb örömére krumplikat kezdett rajzolni, és lépésről lépésre megmutatta, hogyan lesz belőlük lajhártól elkezdve sünin át páváig tulajdonképpen akármi. A végtelenül cuki rajzok és az egyszerű módszer, ami során krumpliból valamilyen kedves állatka lesz, rögtön belopta magát az olvasók szívébe, innen már csak egy lépés volt az, hogy egy nagyon izgalmas kreatív, felszabadult alkotásra buzdító könyv készüljön az illusztrátor ötletéből. Olvasd el itt Dániel András könyvhöz írt fülszövegét, és tölts le három oldalt a könyvből: pillanatok alatt megtanulhatsz medvét, elefántot, de még pulikutyát is rajzolni!

olvasd tovább »

Fess tojást Boribonnal!

3 színezőnk is van hozzá!!

2020. 03. 23.

A legkedvesebb kismackónkkal most együtt festegetheted a tojásokat. Kattints a színezőkért!

olvasd tovább »

Húsvéti kifestő Boribonnal!

2019. 04. 03.

Marék Veronika igazi húsvéti meséjéből színezhettek ki egy kedves képet: Boribon és Annipanni vendégeket várnak húsvétra. Tojást festenek, sütnek-főznek, locsolóversikét tanulnak. Mindenkinek jut hímestojás, csak szegény Hapci, a cica marad hoppon. Szerencsére Boribonnak van egy "elrontott" tojása, ami szebb, mint bármelyik. Meg egy átköltött locsolóverse, csak Hapcinak. Így lesz igazán szuper a húsvét!

olvasd tovább »

Varázsolj te is lebegő, bolygós dekorációt az ágyad fölé!

Pagony DIY

2019. 02. 26.

Szeretnétek egy szuper bolygós forgódíszt a gyerekszobába? Most itt a remek alkalom, hogy a Pagony DIY segítségével ti magatok csináljátok meg! Kövessétek az utasításokat a cikkben és töltsétek le a sablonokat!

olvasd tovább »

Készíts háromdimenziós hűtőmágnesképeket Wéber Anikó Ragacs, a hős kismacska című meséjéhez!

2018. 11. 07.

Wéber Anikó ezúttal egy egészen a kisebb korosztálynak írt mesét Ragacsról, a hős kismacskáról. Ragacs egy rendkívül izgága, kíváncsi kismacska, aki nevéhez hűen mindig ragad valamitől. Vagy a tej ömlik rá, vagy a krumplifőzelékes tányérba ugrik bele, vagy éppen az ünnepi pudingot borítja magára. Ragacs azonban - mint bármelyik kismacska - könnyen megijed, sokszor gyötrik rémálmok éjjelente, és a haramiáktól is fél. Viszont, ha kell, Ragacs legyőzi félelmét és rendkívül hősiesen viselkedik, akár az általa oly nagyon rettegett Surranókkal is kész szembenézni, ha a helyzet úgy kívánja.

olvasd tovább »

Kufli kocka pár perc alatt! – Dániel András Tengerre, kuflik című meséje nyomán

Pagony Kreatív DIY

2018. 08. 29.

A kuflik úgy döntenek, elhagyják kupacukat és tengerre szállnak, hogy részt vegyenek egy igazi csalózkajóhatában, akarom mondani kalózhajócsatában. Igen komoly terveket szőnek a csata kivitelezésére, a kuflik találékonysága ezúttal sem ismer határokat, és hamarosan valóban óriási tengeri csata veszi kezdetét! Ha mindez nem lenne elég kaland, a kuflik most olyat tesznek, amit azelőtt még egy kötetben sem: kitakarítják és ki is dekorálják kedvenc kupacukat! A meséhez egy igazán különleges kufli kockát álmodtunk meg, amellyel rengetegféleképpen variálhatod a kuflikat!

olvasd tovább »

DIY pecsét Boribon módra Marék Veronika Boribon és a 7 lufi meséje nyomán

Pagony Kreatív DIY

2018. 08. 15.

Egy napon Boribon 7 lufit kap Annipannitól ajándékba, a szivárvány színeiben. Egy pirosat, narancsot, zöldet, kéket, sárgát, egy világos és egy sötétkéket, meg persze egy lilát. Marék Veronika önzetlenségről szóló, szívmelengető meséje régi kedvencünk, amelyhez egy rendkívül egyszerűen, otthon is elkészíthető pecséteket alkottunk, amelyek a meséhez kapcsolódóan lehetővé teszik a színek játékos módon történő tanulását.

olvasd tovább »

Sütihasználati beállítások