Egyfelől: Ki ne szerette volna már néha összezsugorítani, néha kitágítani az időt? És ha ez sikerül, akkor mit lehet kezdeni ezzel?Másfelől: Mit jelent az, hogy normális? Ki a/ mi a normális? Milyen széles a "normalitás" skálája? Hogyan lehet erről az iskolában beszélni? Mi az az ADHD és mi az Asperger szindróma? Hogyan látja egy valamilyen szindrómával élő gyerek a világot? Hogyan működik egy közösségben? Mi mindent tud hozzáadni? Az első ránézésre két nagyon különböző téma mégis összefüggésbe hozható. Ez történik meg Bendl Vera Mihályi Csongor és az időgyurma című kiváló regényében, melyhez egy minden fejezetet feldolgozó, nagyon alapos oktatási segédanyagot készített Koósné Sinkó Judit, az ELTE-TÓK mestertanára. Akár részleteiben, akár teljes egészében is remekül használható az általános iskolák 3-4. osztályában.